Fidan Elektronik

                                                                       Dil: Seçimi:     

                                    

Otopark Otomasyon Sistemleri

  

 
Otopark Otomasyon Sistemlerinde Aranan Nitelikler..

• Araçları ile gelen daire sakinleri kendilerine verilmiş olan kartla (özel yaptırılacak olan kimlik kartı kullanılabilir) otomatik olarak otopark bariyerini açıp araçlarını otoparka çekebilmelidir.
• Kartı olmayan misafir vb. kişiler kapıdaki görevli tarafından giriş kaydı yapılarak bariyer açılıp içeri alınmalıdır.
• Otopark girişi dışında bu kartla aynı zamanda Sosyal tesis bina giriş kapısı vb. odalara giriş yetkisi verilebilir.
• Bu sistemin kurulması ile istenirse kimin ne zaman girip ne zaman çıktığı bilgisayardan rapor olarak alınabilecektir. 
 

OTOMATİK GEÇİŞ (OGS) SİSTEMİ

OGS Nedir?

Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) ve/veya KGS Sistemi, otoyol, köprü ve tünellerde trafikteki yoğunluğu azaltmak, ücret toplama işletmesi için gerekli olan veri toplama, denetleme, izleme, ihlal işlemleri, ücretlendirme ve raporlama gibi araç ve gişe arasında mikrodalga iletişim esasına dayalı, gişelerde durmadan araç geçirmeye uygun, tüm fonksiyonlara sahip tam otomatik bir elektronik sistemdir.

Bu özellikler zaman geçtikçe günlük hayatımızda ihtiyaç hissedilen diğer hizmet alanlarında da (Havaalanları,Siteler,Otoparklar,AVM ) araç giriş ve çıkışlarını kontrol altına almak için hizmet vermeye başlamıştır.

……………………ana giriş kapısından araç ile giriş-çıkış yapılabilen noktanın kontrol altına alacak ve siteye girmek ve çıkmak isteyen araçların, yoğunluğa en az sebebiyet verecek şekilde akışkan bir trafik oluşturmasını sağlayacaktır. Bu sayede otopark güvenliği ve denetimi de sağlanmış olacaktır.Site tek kapıdan bir giriş bir çıkış olarak planlanacaktır. Sistemde OGS (konut sahibi-yönetim) girişi ve MANUEL (Ziyaretçi girişi) olmak üzere iki ana sınıflandırma olacaktır.OGS ve/veya KGS hatları sadece Konut Sahipleri ve Yönetim için planlanacaktır.

Ziyaretçi girişleri, güvenlik kontrolü ile koordineli olarak gerçekleştirilecektir. Güvenlik noktasında incelemesi yapılacak misafir araç, Yönetim tarafından uygun görülmesi halinde Yönetim Bilgisayarından izin verilerek site içine alınacaktır. Olası Acil bir durum da Güvenlik kulübesinde bariyere müdahale edebilmek için buton olacaktır. Buton ile verilen geçiş izinleri Yönetim bilgisayarı tarafından Rapor olarak alınabilecek-gözlemlenebilecektir.

Yönetim merkezinde tesis edilecek olan bilgisayar üzerinden, yetkilendirme fonksiyonu kullanılarak, Yönetim ve Konut Sahipleri içinde kullanılacak tüm OGS kartlarının tanımlanması, takibi, bloke edilmesi gibi tüm işlemler yapılabilecektir.Sistem, 1 giriş – 1 çıkış ve 1 yönetim merkezinden oluşacaktır.Sistemde anti pass-back özelliği bulunacak, ana giriş/çıkış hatlarında aynı kartla giriş yapıldıktan sonra çıkış yapılmadan ikinci bir giriş işlemi yapılamayacaktır.Sistem, minimum 100.000 abone uygulaması yapmaya elverişli olacaktır.

OTOPARK İŞLETME SENARYOSU :

İşletme Sahipleri :

Yukarıda da değinmiş olduğumuz üzere, otopark alanlarının en efektif şekilde kullanılması ile ilgili çalışmaları yaparken, çevre trafik detaylarını da dikkate almak gerekmektedir.Gerek ticaret merkezine gelen araçların yoğunluğu, gerekse çevre iş yerlerine gelen araçların fazla olması sebebi ile ticaret merkezini çevreleyen yolun yoğunluğu çok fazladır. Bu sebeple, giriş-çıkış yapılan noktalarda, gelen aracı 6m. mesafede tanıyan OGS sistemi kullanılmalıdır. Bu sayede, aracında yönetim tarafından dağıtılacak olan OGS kartı bulunan araç sahipleri, kullanacakları giriş hattına yaklaştıklarında, bariyer otomatik olarak açılacak, bu sayede trafik yoğunluğu oluşmayacaktır.

Abone kart okuyucu ile oluşturulacak çözümleri, otopark sirkülasyonunu yavaşlatacağı ve çevre trafik akışında ciddi problem çıkaracağı için tavsiye etmemekteyiz. Tesis edilmesi düşünülen OGS sistemi ile, dükkan sahiplerinin aynı anda tek bir aracı içeri almaları sağlanabilecektir. Ancak yönetimin onayı ile birden fazla OGS kartı almış işletmeler diğer araçlarını da bina içine alabileceklerdir. Bir OGS kartı ile giriş yapıldığında, o kart ile araç çıkışı yapılmadan önce ikinci bir aracın içeri girmesi mümkün olamayacaktır.

Ayrıca yönetiminizce verilecek karar çerçevesinde, işletme sahiplerinin bina içine girip girmeyecekleri, teras otoparkının kullanılıp kullanılmayacağı gibi yetkilendirmeler yapılabilecektir. Otopark spiralinin aynı anda iki araç tarafından kullanılamaması sebebi ile, ödeme istasyonunda ödeme yapıldığı takdirde, giriş bilet makinesi, ödeme yapan araç spirali terk edene kadar, düğmesine basılsa da bilet üretmeyecektir. Tersi durum için de benzer tedbir alınacaktır. Bu sayede kaza riski ortadan kaldırılmış olacaktır.

Günlük Misafirler :

Bu araç sahipleri sadece bina içi park alanlarına, kısa süreli park edebileceklerdir. Bu sayede bina içinde istenmeyen yoğunluklar önlenecektir.Araç sahipleri giriş yaparken, bilet makinesinden bilet alacaklar ve otomatik olarak açılacak bariyerin önünden geçerek otopark içine yöneleceklerdir. Çıkış yapmak isteyen araç sahipleri ise, otopark alanının, iniş rampasına yakın olan kısmında tesis edilecek olan, çıkış hattına yanaşacaklar ve park ettikleri süre bedeli olan ödemeyi yapacaklardır. Bu ödemenin yapılması sonucu bariyer otomatik olarak açılacak ve araç otoparkı terk edecektir.

Ödeme noktasında, kullanıcı hatalarının ve olası art niyetin önüne geçilebilmesi için kesinlikle el tipi okuyucu kullanılmayacaktır. Bileti içine alarak değerlendiren, biletin üzerine ödeme yapıldığı bilgisini basan bir cihaz kullanılacaktır. El tipi okuyucu ile ödeme yapılması halinde, gelir kaybı yaşanması kaçınılmaz olacaktır.

RAPORLAMA :

Önermiş olduğumuz sistem bir bütün olarak çalışacaktır. Bina giriş-çıkışları, spiral de dahil olmak üzere, tek bir yazılım ile kontrol edilecektir. İşletme sahipleri ve günlük misafirlerine ait tüm araç hareketleri raporlanabilecektir. Abone araçların giriş-çıkış saatleri, hangi otopark alanını kullandığı, ücretli otopark alanlarının yoğunluğu, gelir durumu ve bunun gibi birçok konu yönetiminiz tarafından raporlar üzerinde incelenebilecektir.

DOĞRU PROJELENDİRME :

Binanızın yapısı ve çevre etkileşimleri sebebi ile, kullanılacak ekipmanın seçimi kadar, doğru projelendirme ve uygulama çalışmasının gerçekleştirilmesi de büyük önem taşımaktadır. Aksi taktirde yapılacak yatırımın çözüm yerine sorun yaratması söz konusu olabilecektir.200’ün üzerinde projeye imza atmış bir grup olarak, bu projede yanınızda olmak bizler için gurur vesilesi olacaktır.

Plaka Tanıma Sistemleri

Plaka Tanıma Sistemi: Yazılım ara yüzü tamamen Türkçe ve kolay kullanıma sahiptir. Otoyollarda sitemin başarı oranı %95(EGM verisi) site ve otoparklarda ise %98 üzeri bir başarı sergilemektedir. Yalnız araç plakası çamurlu, karlı veya silik ise okuma işlemi gerçekleştiremez (insan gözü ile okunabilen tüm Latin harfli kare veya dikdörtgen plakaları Plaka Tanıma Sistemimiz başarılı bir şekilde okur, insan gözüyle okunamayan plakaları sistem okuyamaz) Sitelerde araç giriş kapısı, çıkış kapısı bulunan bölgelerde araç giriş/çıkış kontrolü, kayıt ve güvenlik ve giriş/çıkış izin verme amacı ile kullanılır.

Sisteme kayıtsız olan araçların site içerisine girişi ancak kontrollü bir şekilde izin verilir. Araçlara geçici ya da sürekli izinler verilebilmekte veya yetki sınırlandırılması, yasaklama yapılabilmektedir.Site içerisinde araç park yerinin sınırlı sayıda olması(site sakinlerinin birden fazla aracı olması ve site sakininin yalnız 1 veya 2 park alanına sahip olması) durumunda istenir ise site sakininin site içerisine girmesi gereken araç sayısı sınırlandırılabilir.

Site sakinleri kendilerine verilen bir şifre ile internet üzerinden kendi araç plakalarını değiştirebilir (yalnız araç plakasını değişimine izin verilir), araç giriş çıkış raporlamalarını görebilir, kendisine ait olan şifreyi değiştirebilir.Ebeveynler isterse belirledikleri saat aralığı içerisinde çocuklarının araç ile site içerisinden çıkmasını yasaklayabilir. Site içerisine girmek isteyen misafir araçların kayıtları tutulur (fotoğraflı) hangi site sakinine geldiği kaydı ve site içerisinde kalış süresi belirlenebilir. Bu sayede misafir araçların içerde kalma süresi kontrol altında tutulur süre aşımı durumunda görevli tarafından uyarılır.

Site içerisine giren araçların tamamı kayıt altına alınarak geriye dönük plaka, tarih, saat, geçiş bölgesi ve araç fotoğrafı ile minimum 1 yıllık arşivleme yapılabilmektedir. İstenirse bu arşivler farklı bir yere(CD, Harici Depolama Ünitesi, USB bellek) yedeklenebilir. Geriye dönük bilgiler saat, tarih, plaka ve geçiş bölgelerine göre filtreler yapılarak raporlama yapılabilmektedir. Plaka Tanıma Sistemi sayesinde sitelerde araç trafiği düzenlenmiş, geçişler hızlandırılmış, araç-giriş çıkış güvenliği arttırılmış ve insan yükü azaltılmış olur.

Otoyol versiyonunda kameraların olduğu bölgeden giriş çıkış yapan tüm araçlar tanımlı olmaksızın kayıt altına alınır. Tanımlı araçların geçişlerini düzenlemek için kara liste adı verilen kısım kullanılır. Bu geçişi sırasında uyarı verilmesi istenen plakalar için uygulanır. Bu kısımdaki plakalar geçiş yaparken güvenlik görevlisinin ekranına araç plakasıyla beraber uyarı gelir. Kara liste ismi değiştirilebilir.

PLAKA TANIMA SİSTEMİ - ÜCRETLİ OTOPARK                                   

Kapalı veya açık otoparkların giriş ve çıkışlarına tesis edilecek olan Plaka Tanıma Sistemi otopark alanına giren müşterilerin otopark içerisinde kalma süresini hesaplayarak ücretlendirmeyi gerçekleştirir. Abone araç tanımlanabilir ve bekleme yapmadan giriş çıkışları sağlanabilir. Sistem bilet, kart veya sticker kullanma ihtiyacı duymaz. Tüm işlemler plaka üzerinden işler ve plakasız araçların/plakası okunamayan araçların otopark içerisinde kalma süreleri rahatlıkla tespit edilerek ücretlendirme işlemleri gerçekleştirilir. Bir çok raporlama özelliği ile işletme kontrol altında tutulur

Sistem giriş çıkış yapan her türlü aracın ücretlendirmesini %100 başarı ile sağlar. Sistem hatalı plaka yada plakasız araçlarında otoparka girişini ve  ücretlendirilmesini destekler. Hatalı yada plakasız araçların resmi çekilir çıkış esnasında operatörün ekranına resim/resimler gelir, operatörün müdahalesi ile sisteme manüel (okunamayan plakanın bilgileri, plakasız araç için plakasız ) olarak  kayıt edilebilir, ücretlendirme yapabilir ve operatörün onayı ile yazarkasadan fiş alınabilir. Plakaya, tarih ve saate göre veya geçiş noktasına göre arama yapılabilmektedir. 

Plaka bilgisi üzerinden arama yapılırken okunan plakanın hatalı okunma ihtimali düşünülerek yazılım plakanın bazı karakterleri üzerinden joker karakterler kullanarak arama yapabilmeliyi destekler. Bu sayede bilinen karakterler üzerinden aracın bulunması sağlanacaktır. Birden çok otoparkı olan işletmeler her nokta için client yazılımı kullanılır. Merkezi yazılım üzerinden de takip ve kontrol işlemi de yapılabilir. Yazılım çekilen fotoğraflar içinde okuma yaptığı son fotoğrafı ekrana getirecektir. Bir araç için fotoğrafın çekilmesinden sonra plaka tanıma süresi 1 sn'den daha kısa sürer. Farklı yapılardaki plakaları tanıyabilecek özelliktedir. Aracın önünden çekilmiş fotoğraflarla plaka tespiti yapabilir. Yazılım, görüntü alınacak kamerayı seçme imkânı sağlar.

Plakayı, tespit edildiği yerden (ortada, sağda, solda) bağımsız olarak tanıyabilir. Farklı renkteki zeminler ve farklı renkteki yazılarla yazılmış plakaları tanıyabilir. Yazılım geriye dönük olarak en az 1yıllık raporlama yapabilir. Yazılım, aracın plaka ve geçiş saati bilgisini metin(txt) veya Excel (xls) biçiminde yazıcıya çıktı olarak gönderebilir. Sistem şifreleme yapabilir. Yazılıma erişim kullanıcı adı ve şifresi ile sağlanabilir. İstendiğinde Plaka tanıma amaçlı kullanılacak kamera görüntüleri, KGYS Merkezinde veya yerelde 1 TB diskler üzerinde kayıt edilebilir ve analiz amaçlı kullanılabilir. Sistem genişleyebilir özelliktedir. Plaka Tanıma Yazılımı istenirse dijital tekst panosuna, yazar kasaya, bariyer tetik devresine ya da termal yazıcılar ile plaka bilgisini, aracın geçiş saatini çıktı olarak verebilmektedir. Plaka Tanıma Yazılımının kurulumu olduğu bilgisayara modem veya ağ üzerinden uzaktan erişimle olası bilgisayar sorunlarına online müdahale edilebilecek özelliktedir.

Kullanıcının yapmış olduğu tahsilatlar günü birlik veya aylık olarak raporlanıp muhasebeleştirilmelidir.. (ödeme yapmayan araçlar,izinli araçlar, tadilat ve kontrol için gelen araçlar ve geçici izinli araçlar olacaktır. Ek olarak: istenildiği takdirde otopark içine farklı sebeplerden dolayı giriş yapmış olan ve kurumca süresiz ve süreli geçiş izni olan araçların çıkışa geldiklerinde verilen izin kağıdı,geçiş kartı v.b operatöre verilmesiyle kayıt yapıp ücretsiz çıkış kayıt altına alınır ve muhasebeye destek olur.) Sistemde loop dedektör kullanılarak içeriye giriş yapmak isteyip geri çıkan aracı sistem içeri giriş yaptı diye kayıt altına almamasısağlanır. Sistem otoparka giren araçların içeriye girişlerinin plakalı plakasız ayırt etmeksizin giriş noktalarında loop sensör kullanılır.Sistemin oluşabilecek arıza durumlarında aksamaması için her noktada 2 server kullanılabilir ve bu serverler bir birleri arasında bağlantılı olarak işlem yapar her hangi birinin arıza yapması durumunda diğer server çalışmayı devir alır sistemin akışı engellenmemiş olur. Her bir geçiş noktası için çift kamera kullanılır 1. kamera plaka bilgisini 2. Kamera ise şoför resmini çeker ve plaka ile ilişkilendirir. Bu sayede güvenlik arttırılmış olur. Plaka tanıma kamerasının arıza yapması durumunda 2 kamerayı devreye sokarak sistem çalışır halde tutulabilir.

KARŞILAŞTIRMA TABLOSU: 

  PTS BİLETLİ
DONANIMLARI Kamera (Ekipmanları), PC Bilet Verme Makinesi, PC, Barkod Makinesi
ÇALIŞMA MANTIĞI Görüntü İşleme (Plaka Okuma) Barkod yazma ve okuma
ARIZA Mekanik ürün olmadığından kolay kolay arıza göstermez. Loop sensör, bariyer olmasa da (Ücretlendirmenin olmadığı durumlarda) çalışır. Kamera arızası olması durumunda bile elle manuel giriş ve çıkış yapılabilir. Mekanik ürün çok olmasından dolayı ; yazıcı kağıt tıkanması, yazıcı kağıt bitmesi yaıcı bozulması, loop sensör arızası, briyer arızası gibi durumlarda sistem çalışmaz.
MALİYET Daha az maliayet Donanım fazlalığından daha çok maliyet
İŞLETME MALİYETİ Bilet, sticker yoktur. İşletme alım yaptıktan sonra garanti şartları içerisinde arızalarda ödeme gerçekleştirmez Sürekli bilet ihtiyacı olduğundan bilet satın almak zorunda kalınır (Bilet birim fiyatı:0 ,35 TL)
ABONE ARAÇ TAKİBİ Plaka Kayıtı ile yapılır Kart okuyucu veya RFID Tag ile yapılır (İlave maliyet)
GÜVENLİK Geçiş yapan aracın resmini çeker ilave güvenlik sağlar. Şifreli operatör paneli sayesinde güvenli kullanım sağlar. Yoktur.
VALE Tablet PC ile Vale tahsilat yapabilir Yoktur.

PTS kurulu bazı referanslar:

Ø  Erciyes Üniversitesi Teknopark Otoparkı (Kayseri- PLAKA TANIMA SİSTEMİ)

Ø  Trabzon Belediyesi (4 adet otopark- PLAKA TANIMA SİSTEMİ)

Ø  Şaban Açıkgöz Açık Otoparkı (Edirne- PLAKA TANIMA SİSTEMİ)

Ø  Kadıköy Belediyesi Otoparkı (İstanbul- PLAKA TANIMA SİSTEMİ)

Ø  Kocaeli Belediyesi Otogarı (Kocaeli- PLAKA TANIMA SİSTEMİ)

Ø  Karadeniz Teknik Üniversitesi (3 Nokta-Trabzon- PLAKA TANIMA SİSTEMİ)

Ø  Meykon (Antalya- PLAKA TANIMA SİSTEMİ)

Ø  Akçakale Kaymakamlığı (Ş.Urfa- PLAKA TANIMA SİSTEMİ)

Ø  Okan Üniversitesi (İstanbul)-(PLAKA TANIMA SİSTEMİ)

Ø  Okan Üniversitesi (İstanbul)-(Turnike Geçiş Sistemi)

Ø  Hürriyet Gazetesi

Ø  Miyansera Evleri (İstanbul- PLAKA TANIMA SİSTEMİ)

Ø  Mecidiyeköy Kapalı Otoparkı (İstanbul- PLAKA TANIMA SİSTEMİ)

Ø  Anel İş Merkezi (PTS 3 Kanal)

Ø  Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi (3 Nokta PTS, 3 Nokta OGS)

Ø  Bodrum Marina İşletmesi (PTS 2 Kanal Otopark)

Ø  Tunceli İl Jandarma  (PTS)

Ø  Taralsa (Kantar)

Ø  Kayalar Tartı(Kantar PTS)

Ø  Meykon Antalya(PTS Kantar)

Ø  Palmarina (Bodrum 3 Nokta PTS Ücretli Otopark)

Ø  D-Marin (Bodrum PTS 3 Kanal Ücretli Otopark)

Ø  Ataköy 9-10. Kısım 22-23 Blokları (OGS)

Ø  Glow3 Sitesi (3 Kanal Site PTS)

Ø  Edremit Hava Alanı (PTS Otopark)

Ø  İkitelli OSB (2 Kanal PTS 2 Kanal ETS)

Ø  Vakfıkebir  Belediyesi (Trabzon PTS 2 Kanal Ücretli Otopark Sistemi)

Ø  Hayat Merit Life Sitesi (PTS 3 Kanal Site Versiyonu)

Ø  Ekşioğlu 5 yıldız Sitesi (PTS 3 Kanal Site Versiyonu)

Ø  Glow 3 Sitesi (Turnike Geçiş Sistemi)

Ø  Carpediem Sitesi (PTS 2 Kanal Site versiyonu)

Ø  Emlak Konut Sultanbeyli (4 Bariyer  + 8 Anten HGS )

Ø  Şişli Belediyesi Hizmet Binası (PTS Ücretli Otopark 2 Kanal)

Ø  Soyak Evreka Sitesi (PTS 2 Kanal)

Ø  Dumankaya Vizyon (PTS 3 Kanal)

Ø  Kayseri Sebze Hali (PTS Ücretli Otopark 4 Kanal)

Ø  Kayseri KASKİ (PTS 4 Kanal)

Ø  Bodrum Havaalanı (Otopark Sistemi-OGS)

Ø  Başbakanlık Binası (Ankara – PTS)

Ø  Kasımpaşa Otoparkı (PTS)

Ø  BOSS (İzmir – PTS)

Ø  Antalya Valiliği (PTS)

Ø  Boğaziçi Park Evleri (PTS)

Ø  ABB A.Ş. Dudullu (PTS)

Ø  ABB A.Ş. Dudullu Zayıf Akım Fabrikası (PTS)

Ø  ATLAS AVM (PTS)

Ø  Kartal Ceza Tutuk Evi  (PTS-ETS)

Ø  Mutlu Akü (PTS-ETS)

Ø  Bursa Havaalanı (Bursa-PTS) 

Ø  Trump Towers  (PTS)

Not: Firmamız NÖRON Teknoloji çözüm ortağıdır.

 

PLAKA TANIMA SİSTEMİ TEKNİK ŞARTNAME

Amaç: Bu sistem araç girişi ve çıkışının kayıt edilmesi,kayıtlı araçların otomatik geçiş yapması,kart ve kumanda ihtiyacı duyulmaması amacına yönelik çalışacaktır.

Hedef:

Plaka Tanıma Yazılımı %98 ve üstü doğru plaka okuma başarısı sağlamalıdır.

Plaka Tanıma Yazılımı kamerasından araçlar minimum 180 km/saat hız ile geçerken de aynı başarıyı elde edebilmelidir.

Uygun kablo ve kamera ile sistem arasındaki mesafeden bağımsız olarak sistem problemsiz olarak çalışacaktır.

Plaka Tanıma Yazılımı, gece-gündüz, farklı iklim koşulları, sabah ve akşam kameraya vuran güneş ışıklarında ve değişik ışık seviyelerinde de aynı başarı ile çalışmalıdır.

Sistem sürekli bakım, ayar vs gerektirmemeli, stabil çalışabilmelidir.

Plaka Tanıma Sistemi gündüz renkli, gece siyah beyaz görüntüler üzerinde çalışmalıdır.Farklı renk, boyut,yazı karakterinde ve standartlarda plakalar da aynı başarı ile okunabilmelidir.

Plaka Tanıma Yazılımının veritabanına işlediği bilgi her geçen araç için en fazla 1 adet resim ve plaka okunma bilgisi olmalıdır.

Plaka Tanıma Yazılımı geçişlerde plaka okuyamadığın da sisteme en fazla 1 fotoğrafla birlikte kaydetmeli ve her geçişte okuyamadığını ardışık olarak sayı olarak fotoğraflarla birlikte yazmalıdır.

10. Sistem kendi video-capture kartı ve gerekli ise I/O kartı ile gelecek ve sorunsuz çalışacaktır.

11. Programda, girilen plaka bilgilerine göre, (ihlal vb durumlarda) görsel ve sesli uyarı verecektir.

12. Farklı renkteki zeminler ve farklı renkteki yazılarla yazılmış plakaları belirtilen hız ve doğrulukla tanıyabilecektir.

13. Client-Server mimarisinde ve web tabanlı olarak çalışabilecektir.

14. Yazılıma erişim kullanıcı adı ve şifresi ile sağlanacaktır. Kullanıcıların yetki erişim seviyeleri tanımlanabilmelidir. Sistemin kullanıcılarına değişik güvenlik seviyeleri atanarak ilgili kişilerin sadece izin verilen özelliklere erişmesi sağlanabilmelidir.

15. Yazılım uzaktan data-base kontrolü yapılabilmelidir.

16. Araba plakası, tarih, araç sahibi, park yeri gibi kriterlere göre arama yapılabilmelidir.

17. Site sakinleri kendi araçlarını ve misafir araçlarını tanımlayabilmelidir.

18. Plakalar gruplandırılıp belli saatlerde belli bölgelere giriş izni verilebilmelidir.

19. Yönetici tüm siteye belli kullanıcı ya da belli bir bloğa duyuru paneli aracılığıyla mesaj gönderebilmelidir.

20. Her PC ye en fazla 4 kamera bağlanabilmeli ve kamera sayısına bağlı kalmaksızın verimli bir şekilde çalışabilmelidir.

21. Plaka Tanıma Yazılımı, bağlı kameradan gelen görüntü içinden okunan araç plakalarının veri tabanındaki kayıtlar ile karşılaştırılarak istendiğinde kontrol noktasındaki bariyerin kayıtlı araçlar için otomatik olarak açılmasını sağlamalıdır.

22. Plaka Tanıma Yazılımından daha önce kayıt altına alınmış araçların geriye dönük bilgi ve görüntülerine ulaşılabilmelidir.

23. Plaka Tanıma Yazılımı istenirse digital text panosuna plaka bilgisini yazabilmeli ve bariyer tetik devresini kontrol edebilmelidir.

Yazılım Yetenekleri:

Plaka Tanıma Yazılımında aracın görüntüye giriş yaptığı bölgenin kamera ismi sisteme operatör tarafından girilebilmelidir. Birden çok kamera kullanılması durumunda aracın hangi bölgeden geldiği görüntülenebilmelidir.

Yazılım otomatik olarak belli bir aralığın kayıtlarını tutacak şekilde eski kayıtları silebilmelidir.

Network Yetenekleri :

Plaka Tanıma Yazılımı Client - Server topolojisinde çalışabilmelidir.

Sorgulama Yetenekleri :

Sistem aktif ve kolay raporlama yapabilmeli, istendiğinde pdf,xls, formatlarında alınabilmelidir.(otomatik olarak)

Yazılım kaydedilmiş araç plakalarını istenirse plakanın sadece 2 karakterini kullanılarak dahi sorgulayabilmelidir.

Güvenlik :

Sistemin kullanıcılarına değişik güvenlik seviyeleri ve izlemesi gereken kameralar atanarak ilgili kişilerin sadece izin verilen özelliklere erişmesi ve izin verilen lokasyonlardan alarm alma ve izleme yapması sağlanabilmelidir.

Plaka Tanıma Yazılımı’na kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yapılmalı, yetkili sicil numarası ve şifresi ile tanımlanmış bir operatör tarafından Plaka Tanıma Yazılımı veritabanına ulaşılabilmelidir.

Plaka Tanıma Yazılımının full admin şifresi sadece tarafımızda olmalıdır.Firmanın yapacağı çalışmalarda kontrollü olarak tarafımızdan şifre desteği verilecektir.

Güvenlik seviyeleri değişik katagorilerde olmalı ve kullanıcılara farklı yetki seviyeleri verilebilmelidir.

Diğer :

  • Sistemde herhangi bir operatör sayısı veya benzer bir kısıtlama olmamalıdır.
  • PC Gereksinimi:                                                                                                                                                                                      
  • Intel I3 – 2 kameralı sistem için yeterli
  • İşletim sistemi Windows XP veya Windows 7 32bit yada 64bit olması gerekli
  • Anakartın üzerinde seriport mevcut olmasını tercih ederiz, aksi durumda USB-RS232 çevirici kullanılacak.
  • Harici ekran kartı olmalı ( en düşük model bile yeterli)
  • Eğer ücretlendirme bilgisi müşteriye gösterilecekse; çift ekran kartı çıkışı olması gerekecek

  •  

    www.fidanelektronik.com.tr
Home Otopark Otomasyon Sistemleri

Telif Hakkı

Bu site bir FİDAN ELEKTRONİK GÜVENLİK SİSTEMLERİ VE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ SAN.DIŞ.TİC.LTD.ŞTİ. markasıdır.

Sitede bulunan resimler ve içerikler kaynak belirtilmeden kullanılamaz.

ILETİŞİM

  Eski Osmanlı Sokak,No: 29-2 MECİDİYEKÖY-İSTANBUL

  • Tel:(0212) 356 65 95 Pbx 
  • Fax: (0212)356 65 97